Torsdag.

Ligger i sängen och lyssnar på hockeyn, hatar att AIK ligger under med 1-0, men när jag går in på hockeyligan och läser att Linköping leder över Luleå så blir jag ändå lite glad.
 
Blev ett härligt konditionspass på friskis idag, imorgon är ett corepass inbokat. 3 dagar i rad!!! Wow, undrar dock hur länge det här kommer att hålla i sig....
 
Imorgon kl 10.00 ska jag befinna mig på blåsen (Universitetshuset där vi blivande förskollärare håller till) för att få tag på en biljett till lärargasquen som är nästa lördag. Vi är ju en hel del lärare i denna stad och tydligen släpper dom bara 300 biljetter till själva middagen så jag och Matilda ska vara där i tid så att vi får tag på två biljetter var. Denna gasque (Stavas bara gask för oss norrlänningar, hehe) är en sittning och innebär att kvinnor bär knälång (?)  klänning och män bär en mörk kostym. Man äter en trerättersmiddag och under middagen sker inga bordsskålar och bordsdunkningar utan det finns en sånganförare som bestämmer när det är dags för sånger och skålar. Men går inte heller från bordet i tid och otid, utan sparar sina toalett-/barbesök till utsatta tider. (Idenäs & Rebb hade ej kunnat medverka). Under middagen kommer även förbestämda tal att ske. När middagen är slut så dansar man hela natten ut. DETTA KÄNNS OERHÖRT SERIÖST. Och äger jag ens en knälång klänning, fan..det är ju fult? Aja, får se hur jag gör med den saken. 
 
Nu ska jag lyssna klart på hockeyn. Go saik.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carroooo

Hahahha true true! Jag hade ej kunnat vara med!
Ps. låna en klänning av din mormor, äldre människor brukar ha knälånga kjolar/klänningar ;) ;)

Svar: HAHAHA, hade faktiskt det i tanken, men nej känns inte som ett alternativ ;)
Sanna

2012-09-20 @ 21:05:32
Postat av: Anonym

Haha de va min första tanke.. Jag hade nog skippat hela allt ;)

2012-09-20 @ 23:01:47
Postat av: Rebb

.

2012-09-20 @ 23:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0