Torsdag.

Jag gillar som torsdagar. En jobb dag kvar till helg. Nu är jag ju alltid ledig på helger så då längtar man extra mycket! Verkar dock inte som att det blir så kulig väder denna helg. Då får man sova lite mer utan att få dåligt samvete ;) Men lördagen skulle kunna få bli solig, för då ska jag göra något riktigt kuligt. Blir mer uppdatering om det sen, I think.

Sen så har jag en annan sak att berätta idag. Något som jag hört på programmet Krister på p3. Där dom kör en tävling som heter sanning eller bullshit och idag ställdes det en fråga som jag inte förstår mig på:
" Bebisar som föds under dom tre sista dagarna på året löper större risk att drabbas av adhd än bebisar som föds under som första dagaran på året...sanning eller bullshit?" Detta var alltså sanning. Tycker att det låter helt sjukt. aja, jag antar väl att forskarna har rätt. Dagens fundering för Sannas del.
Har varit på friskvårds idag med Brännström. Kvällens pass blev pump. Lär ju också kännas imorgon. Nu ska jag göra mig en go macka och lägga mig i soffan och se gårdagens avnitt av big brother. Spännande nu!

Kommentarer
Postat av: L

Såg i tidningen om det där för ett tag sedan. Grejen är att de kan uppfattas som omogna jämfört med dem andra som är födda tidigare under året. Det kan då felaktigt diagnostiseras som adhd.



Du kan t.ex. läsa denna artikel: http://norran.se/2012/05/inrikes/omogen-kan-fa-adhd-diagnos/

2012-06-02 @ 23:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0