Mitt i veckan.

Har jobbat dubbelt både igår och idag.
Det vill säga. Tisdag: 07.30-12.00 ORAB & 15.00-20.00 Badhuset. Onsdag: 07.30-12.00 ORAB & 14.00 - 20.00 badhuset. Nu sitter jag hemma i mamma & pappas soffa och kikar på hockeyn. Sverige-Tyskland. På Fredag möter Sverige Ryssland & då befinner jag mig i Riga så hoppas för att i världen att vi ska hitta någon sportbar som sänder den matchen. Lär väl bli med Lettiska kommentatorer men det må då va. Lettland & Riga ja. Ska ju dit med mitt extra jobb. Det vill säga ORAB. Jag & 25 pojkar/män/gubbar. Har jag sagt att jag är lite nervös? Firmafest på hög nivå lär det bli. Men jag är ändå sjukt nöjd över att jag ens får följa. Har inte träffat så många av dom som är anställda av ORAB, så det här blir ju ett bra tillfälle att lära känna några nya ansikten. Bussen till Umeå flygplats går från Skellefteå kl 02.45. Frisk tid. aja, brukar gå lättare att stiga upp så jävla tidigt om man ska och göra något roligt. RIGA är ju känt för sina SPA-anläggningar. DJÄÄÄZ, säger jag bara.

"Riga är en stad med atmosfär och har på senare år blivit ett populärt resmål för oss svenskar. Staden känns som en blandning av Paris och Wien, och p.g.a. stadens enorma tillväxt kan du uppleva mängder av lyx. I Riga trängs medeltidsarkitektur med moderna byggnader. Staden har ett livligt nattliv, och ett mycket imponerande utbud av restauranger och kaféer. Gamla stan i Riga är litet men är i stort sett bilfri vilket gör det lätt att ta sig runt överallt till fots. Stanna till på valfri pub på Livutorget och ta ett glas och låt tiden rinna förbi. Priserna är låga i Riga så shopping är en självklarhet. Det finns få bra budgethotell men utbudet av lyxhotell är stort, så passa på att bo exklusivt. Riga är en plats för både avkoppling och fest. Många av turisterna spenderar dagarna på någon av stadens alla spaanläggningar. På kvällen fylls barerna och dansklubbarna av människor. "

- Jag tror att jag ska kunna trivas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0