Min helg

Torsdag: Efter träning så följde jag med Dj & Rebb hem till dom, möte upp Lalla som kommit hem till Skell. Såg AIK stor vinna mot Sthlms aik. Spelade sedan några vändor kort. 

Fredag: Trodde att jag skulle få värsta sovmorgonen men då ringer mamma och väcker mig vid 10-tiden. Hon hade varit snäll och kört pappas bil till hennes jobb och den var tvungen att hämtas snarast. Så då traskade jag och Lalla ner till mammas jobb för att hämta bilen. Åkte och handla. (TOAPAPPER) som var helt slut, hade till och med varit tvungen att låna en rulle av rebban så att jag skulle kunna gå på toa ;) Gjorde lite andra ärenden och sedan möte vi upp Johanna & Joppin i Bonnstan. Johanna hade kommit på en kanon bra idé att fara och ta fina vinterbilder där, med hennes nya systemkamera. Bjuder på några som jag snott av henne.





Sedan åkte jag & Lars-Anders 13 mil in i landet, närmare bestämt Arvidsjaur. Käkade rentunga som fredagsgodis, ja jag var i Lappland

Lördag: Halv tidigt på lördag morgon så åkte vi ytterliggare 8 mil in i landet, till Arjeplog. Anledningen stavas armbrytartävling. Ingenting som jag skulle vara med på, måste nämnas. Jag följde bara med som ett moraliskt stöd och typ en slav, Sanna gör det, Sanna gå och köp en korv, Sanna följ med ut och ta luft. Kan lova att killen var gode nervös ;) Men min första vistelse på en armbrytartävling var annorlunda, spännande, kul och ibland lite långtråkig. Extra kul var det att Lalla vann två silver och hans vän Daniel vann två guld, ett silver och ett brons. Grabbarna tävlade ej i samma viktklass. Fick agera fotograf, men tyvärr ej med min mobil/kamera så det är ej någonting jag kan visa. Klockan började närma sig 16.00 tiden och bilen rullade tillbaka till Arvidsjaur. Fick kanon god middag av Lallas far. Hälsade på Lallas nära och kära och åkte sedan tillbaka till Skellefteå. Sen blev det chill i soffan hela kwell'n.

Söndag: Klockan ringde 08.15. Matchdag. Borta i Holmsund. Åkte dit för att vinna, efter halva matchen så ledde vi med 4-1. Och det såg som väldigt ljust ut, men sen hände det nått och det rasade in en jävla massa mål, dock mest för motståndarna. Matchen slutade 12-7. Tyckte vi gjorde några stabila insatser, men det räckte inte hela vägen. Om en vecka så har vi hemmamatch. Har redan börjat tagga.

Nu sitter jag hemma i läggan med Rebban bredvid mig. Ska traska hem till henne. Har som blivit en tradition att vi hänger med varandra efter våra söndagsmatcher. Solsidan, film/kortspel och onyttigheter. Hej sköna söndagskväll. 

Kommentarer
Postat av: funderar

hur smakar rentunga egentligen?

2011-02-09 @ 20:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0