2010-11-16

Jag har redan kommit fram till att jag trivs 10 gånger mer på Eddahallen än på Nord Poolen. Visst så kan det ju ha att göra med att Edda är på hemmaplan, men det känns inte riktigt så. Denna dag har varit roligare än gårdagen men trots det har dagen gått hyffsat segt. Ett jobbpass mellan 11.00 - 21.00 är inte ett roligt pass heller. Unnade mig ett besök på max idag, är liks det enda matstället jag kunde vägen till ;) hahah.

På Eddahallen/Byske badhus så är det väldigt viktigt att man duschar innan man badar, att man duschar utan badkläder och väldigt ordentligt, även håret. Så jag tog ju förgivet att det var så här också. Så idag när vi skulle ha en simskola med ett gäng 6-åringar så får jag order om att gå och byta om till badkläder. Deras policy är att alltid ha en simlärare i vattnet, så jag och en annan kille skulle vara det idag. Jag går upp till personal omklädningsrummet, duschar ordentligt, tar på mig baddräkten, sveper en morgonrock runt mig och traskar sedan ner till dom andra igen. När jag kommer in så frågar han som också ska vara i vattnet varför jag redan är blöt? Öhh, ja vadå säger jag? Ja men du ska ju liks bada sen. Jag börjar skratta och frågar om han skämtar med mig, men icket. På deras jobb säger man aldrig till badgästerna, speciellt simskoleungarna hur viktigt det är att man duschar innan man hoppar i bassängen. Det är prio 1 på Edda och i Byske. Påminner ungarna hela tiden. Och det är ju så det ska vara. Vem vill bada i någon annans skit? Om ni luktar klor någon gång efter att ni badat så har ni inte tvättat er ordentligt FÖRE ni badat. För klor dras till smuts, det vill säga till din kropp som ej är ren. Hahhaa, jag hoppas mina läsare tar till sig det här ;)

Ska krypa ner i bäddsoffan hos Ulla & Harald i Luleå nu. Imorgon afton ska jag umgås med den här tjejen:


Ska hälsa på i hennes studentlägga, fika, snacka skit och bara umgås!

Kommentarer
Postat av: dallan

hag tog fan till mig kalla faktan

meeen å andra sidan e ja ingen badare vettu hehe.

hoppas allt går bra efter omständigheterna och ring mig när du har tid/ork, love you PUSS!

2010-11-16 @ 23:27:29
URL: http://lindadahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0