Göteborg, Uppsala, Stockholm

Ohh, vars var vi? Sist jag skrev, bortsett från i natt, så satt jag i Eriks lägenhet i Göteborg för någon fredag sen. Och just ja, vi skulle ju gå på Liseberg. Vilket vi gjorde också. Mysigt och fint var det, men denna årstid så är stället mest för barnfamiljer, dom hade faktiskt igång några karuseller, givetvis bara barnkaruseller. Hittade en affär som bara sålde julsaker och det fanns så mycket som jag ville köpa men det skulle inte gå för att jag inte hade någon extra plats i väskan, hade jag kört bil så hade en del grejer fått följa med hem, vill jag lova.


 Jag ville ju åka Balder!

Renar på Liseberg. Stackars jävlar.


På kvällen väntade fest. Var ut på skolan som Erik går på. Trevligt ställe men musiken blev jag besviken på. Men folket gjorde ändå kvällen, taggade människor överallt.

En galen lek. Lek den inte för länge, du blir för full
Elias som man en gång i tiden gick i samma klass som.



Edvin, Erik & Elias. Härliga grabbar!

Dagen efter åkte jag flyg från Landvetter till Arlanda. Tog sedan bussen till älskade mormor i Uppsala.
Måndag morgon klockan 08.00 befann jag mig på Fyrishov. Efter att ha lyckats cykla 1 km fel, men tur man har käften med sig så att man fick vägen förklarad. Insåg sen att jag cyklat förbi. ETT STORT BADHUS. Ibland så kan man ju undra vad jag tänker på.

Hur som haver så har jag tagit god hand om mig på Fyrishov, har trivts och jag kan lätt jobba där i framtiden.
Sen så passar man ju bättre ihop med vissa, men alla var trevliga och ville lära mig allt dom kunde.

Fick vara med om en situation också.

Det var söndag eftermiddag och jag stod och pratade med en två personer, varav en kille och en tjej, i badvakthytten. Jag stod med ryggen mot simhallen medans dom andra två hade blicken mot simhallen. Först ser jag bara killen stå och gapa och tjejen säger "men vad i helvete" vänder mig om och ser fem tjejer och tio bröst. Fem tjejer går alltså topless inne i simhallen. Måste påpekas att det var simtävling samma dag också, så det var rätt så mycket folk. Dessa tjejer + några killar ville tydligen skapa en debatt. De ville att killar och tjejer skulle ha samma rätt, det vill säga i denna situation, bara behöva ha underdelen på sig. Dom hade skapat en grupp på facebook och började med ett utföra detta. Sjukt var det. Det blev några diskusstioner och dom hade en jävla massa argument om att detta var okej. Trivselsreglerna togs fram och då var det tack och hej för dessa badgäster.

Annars så har inget speciellt hänt och dom två veckor jag skulle vara där är nu över.

Förra helgen åkte jag in till huvudstaden för att umgås med en tjej jag träffat för flera år sen. Mormor har stuga på vätö och det har hon också, det var där vi träffades. Hade det trevligt hemma hos Linda som hon heter. Hoppas bara det blir inte blir lika långt tills nästa gång vi ses.
Lördagen traskade jag på stan helt själv. Men det gick bra det med. Fyndade några plagg!

Under min vistelse i Uppsala har jag mest bara umgåtts med mormor, men det uppskattades verkligen<3 Landade i Skell igår kring 22.45. Skönt att få ha att kommit hem. Har flängt nog mycket nu på ett tag. Men det har varit värt det, alla gånger.

Idag så julpyntar jag, väntar också på att pappa ska komma med bilen så att jag kan fara och storhandla. I afton ska jag umgås med Linda. Förhoppningsvis så blir det hockey på arenen!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0