Lite tid över

Äntligen har man lite tid över.
Till bland annat att skriva någon rad här om vad som skett de senaste dagarna i mitt liv.
Har ju som sagt befunnit mig i de södra delarna av Sverige.
Det vill säga Stockholm & Norrtälje.
Lite skrattretande har det allt varit..
..Under hela sommaren har det knappt regnat.
I två veckor har det varit strålande sol i Sthlm.
Men just den dagen (torsdagen den 29 juli ) regnade det inprincip hela dagen.
Just den första & sista dagen jag kommer att befinna mig i huvudstaden denna sommar.
Men trots detta väder vart dagen ändå rätt så lyckad.
Vi var på Gröna Lund i cirka 3,5 timme.
De gånger jag varit där förut har jag aldrig hunnit åka så många karuseller som jag hann då.
Det var med andra ord inte lång kö.
För det är ju i kön man brukar spendera den mesta tiden när det är bra väder.
Så nöjda & glada var vi ändå :)

Traskade runt på stan någon timme efter grönan.
Vid 19-tiden kom mor & far och hämtade upp oss.
Nästa stopp & sista anhalt var hos mormor min utanför Norrtälje.
Där har vi tagit det lugnt, spelat fotboll & kortspel, sett film, shoppat, gått på upptäcktsfärd. osv.
En kanon bra helg, trots min besvikelse över vädret!
Har åkt flyg fram & tillbaka, även fast att det kostar någon krona mer så är det oftast värt det,
vilket det var denna gång.

Igår måndag fick vi hjälp i lägenheten av min snälla & duktiga pappa.
Fick upp hatthyllan, två tavlor, en lampa & en hylla.
Inte riktigt allt är uppsatt & klart men vi är på god väg!
Hann även förbi expert & investerade mig en ny dator.
Dock saknades en inbyggd cd, det måste kompleteras ikväll!

Får besök av Lallas mor & Harald ikväll. Trevlig :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0