Påskhelgen

När man är påskledig och är halverst i fjällen så sitter man inte vid datorn, måste konstateras ;)

Har befunnit mig i Arvidsjaur näst intill alla påskdagar.

Skärtorsdag: Hade jag & Jessica en kanon trevlig kväll.
Jag & hon, AIK på tv:en, musik som Lady Gaga & Alexandra Burke strömmade ur högtalarna och bland annat redbullvodka som dricka. Ja, just då så kunde det inte bli så mycket bättre.
Fick skjuts av brorsan med hans Epa upp till samhället & Stengården.
Lyssnade på hat over hills med Micke, Cleas & Viktor i spetsen tills klockan blev ungefär 23.45.
Då rullade vi vidare till stor schtaan.
Tanken var att vi skulle på station MEN som det ofta är när det är 18 eller 20 -  FULLSATT
Happ, gick på Olles en sväng, men jag tror jag kände 1 % av folket som var där inne.
Med andra ord så blev det en halv tidig kväll. Men i överlag hade jag trevligt, Tack Jess!

Långfredag: Ställde klockan på 09.00 för att vara säker på att jag skulle hinna med 12.00 bussen till Arvidsjaur. (Trodde att jag skulle bli tvungen att gå till stan) Men vaknade kring 07 tiden av ett sms från Linda, där hon skrev att hon kunde hämta & skjutsa mig, Guldvärt. Sov därför till 10.
13.45 entrade jag inlands samhället.
Den kvällen såg vi K4 lira innebandy, kval till nya div.1, vinst med 5-1
och hälsade på Lallas faster med man och kusin med flickvän.

Påskafton: Tog en sovmorgon till drygt 11.
Sedan kom Lalla på att han ville köra skoter och han har en översnöad gammal -76:a ståendes bakom knuten.
En spade till mig & en spade till han, sagt och gjort. Och efter många om och men stod den till slut på garageuppfarten. Eftersom att skotern tydligen inte varit igång på sisådär 2,5 år så var ju chansen väldigt liten att den skulle starta denna gång. Men efter att Lalla bytt tändstift på "monstret" så startade den.
HAPPYFACE LALLA

3 timmar senare stod uret på 17.00 och vi blev bjudna på påskmiddag av Lallas pappa och hans kvinna!
Kvällen innehöll några flaskor med alkoholhaltig dryck & Sing star i sällskap med att x-antal Arvidsjaurs bor.

Påskdagen: Övertaggade Lars-Anders väckte mig vid 09.00.
Nu var det ju givetvis dags att testa skotern. Vi drog på oss underställ & täckbyxor och tankade sedan skotern. 
Målet var att ta oss till Lallas fasters stuga i Bergsviken, 2 mil utanför Arvidsjaur. 
Tro det eller ej men det gjorde vi (han) 
Väl i deras stuga så stod en dagstur med skoter på schemat.
Ytterliggare 2 mil till Reivo väntade.
Denna gång fick jag åka med Lalla kusin Fredrik som har en lite nyare skoter ;)



Jag antar att ni förstår vems som är vems !

Hur som helst så blev dagen väldigt lyckad, strålande sol & trevligt sällskap!
Fick till och med lite färg i fejset :)



På kvällen blev vi bjudna på bland annat tacopaj, GOTT

Annandag påsk: Dagen bestod mest utav packning och en bilresa hem till Skell.
På kvällen väntade AIK-HV71 tillsammans med Linda.
Tyvärr blev det förlust för AIK.
Hoppas på bättre lycka nästa gång!!

Det var min helg det.
Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan promenera till bussen som ska ta mig till Byske.
Där väntar jobb mellan 16-20. Ciaooo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0