HAHHAHHA

HAHHHAHA, höll på att garva ihjäl mig när jag läste Bea, Regina & Challans blogg.
Bea har så jävla rätt!!! hahah:


Pensionärer är ett knepigt folkslag.
Många är söta, men att försöka handla under en snittid på 15 minuter på ICA torget är som dömt att misslyckas (både för mig & för dem)

Det slår liksom aldrig fel. VARJE gång jag ska handla så är det som att det gått ut nåt jäkla meddelande på P4; 
"- 150 pensionärer sökes till ICA. Har ni rollator som tar stor plats är detta ett plus. Vi har gratis provsmakning. Där kan ni äta en hel veckas måltider. Dessutom har vi sänkt priset på kalvsylta idag. Du sparar 2 kr! Som grädde på moset bjuder vi på matkassarna idag".
"DET BÄSTA ERBJUDANDET JAG NÅNSIN FÅTT", tänker Gertrud, 700 år, och 149 av hennes jämnåriga kompisar.
Det är då vi möts på rikt. Jag, Gertrud och hennes 149 kompisar.
Då är dom där och ockuperar gångarna mellan hyllorna, för då ska det lääääsas på innehållsförteckningen (helst det superfinstiilta, som inte ens leverantören kan tyda), och så det ska läääääsas på handarlistan. "Nemen neeej" läsglasögonen glömde vi!! Tio minuter senare har dem grävt fram glasögonen och försöker tyda den knackliga handstilen. Sedan ska det jämföras priser, för att köpa en disktrasa som kostar 14,90 istället för en för 15,50 kan vara livsavgörande! 

Ungefär hit räcker mitt tålamod. 
Jag menar, tanter & farbröder är faktiskt söta, och man kan ju inte begära att simultankapaciteten ska vara så bra när man faktiskt levt ett sekel.

Men när pensionärerna, av den jävliga sorten, sen ska börja tränga sig i kassaköerna för att dom har så jävla brottom - då brinner jag!
Herremin!! Att såsa på i affären i en månad har dom tid med, men att vänta på sin tur i kassan kan dom minsann inte!

Detta ligger lätt topp 5 på det mest irriterande som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0