Måndag

Jag hatar egentligen måndagar, är ju en evighet kvar till helgen då, men den här måndagen har varit helt okej. Gick upp 07,20. Ändå rätt så trött men bara man ställer sig på benen så har man gjort bort det jobbigaste, ta klivet upp ur sängen liksom. Jobbade mellan 08-16, de första 4 timmarna jobbade jag själv..ändå rätt så skönt, man går som bara runt i sina egna tankar, och jobbar givetvis. De resterande 4 timmarna jobbade jag med Stine-Lise som förövrigt fyller 20 år idag, GRATTIS! (Tror inte hon läser min blogg men ändå) Är ju ändå inte samma sak att fylla 20 här som i Sverige, här får man ändå köpa cider, öl, vin som 18-åring, är bara spriten som saknas. Men grejen är ju att det är 20 på dom flesta uteställerna, det är väl de man längtar till mest antar jag. Hon snackade iallafall om att ha fest på lördag, var inte helt 100 på om hon skulle det ialf, men om det blir så, så blire säkert fest i helgen. För alkoholen är redan fixat haha, vi hittade några öl och en oöppnad vin flarra på ett hotell rum för någon vecka sedan, egentligen så får man inte ta hem alkohol, men va faaaaaan ;) Dom måste ju tänka på oss fattiga svenskar som också måste få ha lite kul! hehe men sen så vare ju det där med inträde, men om man går in före klockan 23 så går man in gratis och här gäller inte den hatade regeln Utgång = hemgång, utan man får en stämpel, och sedan så får man komma och gå som man vill, KING! Då var helgen räddad. OM det inte blir jobb det vill säga, för jobb kommer alltid att gå i första hand,punkt slut



Nu blir det ravioli till middag, hade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0