24-28/7 ´09

Kass uppdatering, I know.

Dels så har min dator gått sönder, har lämnat in den på lagning och får inte tillbaka den på minst 3 veckor, MINST. Kommer säkerligen att ta längre tid. Bara fram med gammeldatorn som är nerpackad i källaren.
Visserligen så kan jag leva utan datorn i 3 veckor men tyvärr så ska ju räkningar och annat skit också betalas via datorn.

Sen så det här med bloggning, visst jag suger på svenska, eller på allt som har med språk att göra.
Men ibland så kan det ju vara lite kul att bara skriva av sig. Om vad som händer i ens liv.
Tycker ju själv om att läsa andras bloggar, framförallt vänners.
Men ibland finns det inte tid till bloggning men jag skriver när jag har lust och känner för det :)

Helgen har sett ut på följande sätt:

Fredag;

Jobbade till 14.00, sen gick jag och Jonna på Byske marknaden en liten sväng.
Fyndade mig 10 par sockar för endast 100 kr, lätt värt pengarna.
Gick även förbi Johannas mormor & morfar där hennes syster sålde bland annat MORMORS saft och jag tveckade inte en sekund.
1 flarra med apelsin smak och en med smultron, 60 kr klart&betart. Finns det någon godare saft, tror inte det va.
Vädret var kanon bra med tanke på marknaden. Varken sol eller regn. Vilket innebar att det var en hel del folk på Byskes stora (?) samhälle.
Kvällen tillbringade jag med min favvo pojke Lalla, hyrde en skräckfilm & en komedi.
Började först se skräckfilmen men konstaterade att den sög och byte till komedin.
Och som alla andra dagar då jag jobbat 07-16 så dör jag nästan av trötthet, Lalla blir väl lika besviken varje gång jag inte orkar se klart en film, filåt.
Men jag orkade iallafall  mysa lite på balkongen.

Lördagen;

Väckaren ringde 08.45, då var det bara att bege sig till Byske.
Denna gång jobb på Carlstens och inte på parkförvaltningen.
Hade ju såklart hoppats på lika bra marknads väder denna dag, men icket. SPÖREGN.
Och det regnade ju inte bara drygt en timme utan hela dagen.
Visst hade vi kunder, det är det nästan alltid på den lilla karamellfabriken i Byske, dom få dagarna dom har öppet under året. Men det var betydligt mycket mindre än dagen före, dagen då jag inte jobbade, typiskt. Men att packetera karameller med Malin, Rasmus & Noa är också trevligt. Några kunder fick jag såklart också servera, var ju inte helt dött.
Jobbade 10-17.
Lördagskvällen började med att jag skjutsade Lalla & Alle till Ursviken.
Därefter for jag hem och duschade och fick sedan besök av sötflickan Jessica.
Vi satt oss i bilen, for och möte upp, Lisa, Lisa, EmmaMa & Emelie. Var planerat att vi skulle på fest i Burvik, till Aurora.
Gjorde att stopp på hemmakväll för att köpa godis sen vidare ut på e4:an.
Drygt halvvägs så ringer Lalla kring 10-tiden (?) för att han ska ha hämtning, happ då var det bara att ta första höger mot
Skelleftehamn & Ursviken.
For sedan vidare mot Morö Backe. Väl hemma så slog vi igång en film, En dag i livet.
Lalla somnade & jag och Jessica satt som förstelnade, FAN SÅ BRA FILM, måste ses gott folk.
Ettersom att Lalla var otrevlig & sov så delade jag säng med Jessica hemma hos henne på A-torp den natten,
det var myyyyyys :)

Söndag;
 
Väckaren ringde kring 10.00, vi drog oss till halv 11, käkade frukost & sen åkte jag hem. Skjutsade Lalla till Intersport och sedan körde jag mig själv till Byske.
I vaddå? Givetvis spöregn.
Jobbade 12-16. Dagen såg ut som lördagen fast några timmar kortare.
For hem till Rotegatan 7 och blev bjuden på grillat av mamma & pappa.
Spelade lite kort med Jonna & Jonas.
Tog sedan bilen tillbaka till stan & Lalla.
Hämtade upp han & for vidare till Amir & Nina, där vi spelade Monopol.
Som vanligt fick jag slut pengar, hus, hotell, gator (You name it) först. Stor förlorade med andra ord.
Amir tog hem segern.
Jag & Lalla for hem & käkade nattfika & SOOOOOOV, så underbart skönt.

Igår måndag gjorde jag ett nytt pass!! Taggad för en utlandsresa NUUUUU!
& lämnade in min dator på Onoff.
Köpte färg åt pappa.
Handlade på Ica Maxi
Såg Beck & somnade i Lallas famn, det var det.

Jobbat idag & snart ska jag på FOTBOLLSTRÄNING med Byskes damlag. Hur fan ska det här gå?
Det är nästan så illa att jag glömt bort om jag är höger-eller vänsterfotad, skämt å sido.

Kanske mitt längsta blogg inlägg ever? Ni må hade. Xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0