Snö

Haha, alltså äre typ snökaos hemma eller?
Tittade just ut genom fönstret här i Bodö och konsaterade att här finns de då ingen snö alls! Fast det där med vind och blåst har vi nog inte lyckats komma undan, här blåser det 24/7, de är just det som gör att man inte kan tro att det är i mitten på april och vår här.

Kakan är och jobbar på hotellet och jag fick nyss ett samtal från jobzone. Hon ville att jag skulle komma på en intervju engående fastanställning på en klädaffär. Först tänkte jag att det lät ju som kanon, bra betalt osv. men när jag nämde att jag ska hem innan sommaren, har beräknat att vara här maj ut, då blev det en annan sak. Hon trodde typ att jag skulle bo här forever, men icket. Så var det med den saken men hon sa ialf att om det skulle dyka upp några små jobb någon dag så skulle hon höra av sig till mig, visst är det bra med jobb, men jag vill helst jobb t,ex 7-4 på ett och samma ställe inte ha 4 olika ställen som man jobbar lite grann på. Just nu alltså, Thon hotels, iss, adecco + jobzone.
Jag hoppas verkligen på hotellet, hoppas, hoppas! Jag pratade med chefen på hotellet igår hur hon trodde att det skulle se ut med jobb och hon sa att det alltid brukar vara lite i janurai och februari men sen så ska det förhoppningsvis dyka upp mer jobb! Nästa vecka jobbar jag ialf tis, ons och tors.

 Detta är vad vi städar, ganska kul ändå!

Sen som sagt imorn drar jag och Carro till en annan kommun för att jobba där. Det positiva är att vi får gratis boende där i en normal enkel lägenhet dock utan internet och det negativa är att det kostar cirka 170 norska att åka buss och båt dit. Så det är resan fram och tillbaka som kommer att kosta men ialf denna helg så ska vi nog jobba dagstid lördag och söndag, pågrund av inskolning. men vi tror och hoppas att vi ska få jobb 12 timmar natten mellan fredag och lördag och samma sak natten mellan lördag och söndag. Tråkig lön, tror att jag räknade upp att det skulle bli kring 220/timmar, NORSKA KRONOR, så nu ligger du lite i lä pappa ;)
Men å andra sidan så är det j*vligt dyrt att bo här..delar en hyra på 4500 norska, det vill säga cirka 5100 svenska. sedan är det ju maten som kostar. Tyvärr så kan man ju inte leva utan mat, att gjort det om det gått. Men inga kläder eller andra onödiga saker har jag då inte tänkt köpa här, kläder finns ju kvar när jag kommer hem.

Nää, nu ska jag fortsätta se Prison break och börja följa en annan serie, nämligen samantha who? Verkar vara en ganska rolig serie. Det återstår att se.

Vi snakkes

Kommentarer
Postat av: Touse

Heeeej :) Kul att du också har blogg :)

Samantha who? är en super bra serie! :) Se den!!

Hoppas du trivs kanon i Norge och att allt är bra! Kraaaam Touse!!!

2009-02-05 @ 23:10:16
URL: http://touse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0