Tråk höst

Alltså guförbannat, ja jag måste uttrycka mig med en svordom. Regnet bara öser ner i denna stad, nu vet jag inte hur vädret ser ut i övriga Sverige, men i Uppsala vill solen inte titta fram allt för ofta just nu, suck. Tur att jag och pappa svängde (ja, pappas ide, tack!) in i Gävle och köpte regnkläder till mig, för dem används flittigt. Men nu tycker jag att det räcker, vill njuta av hösten nu, fina hösten.
 
Annars idag (förutom skola dåra) så har jag blivit fotograferad. Woho! Not. Var tungen att kirra ett foto till mitt nya skoterkörkort som tydligen annars går ut sista dagen på detta år, och det vill jag ju undvika. Nog blir det skoterkörning för Sannas del i vinter, det ska jag inte missa. 
 
 
Efter att denna fina (?) bild tagits så drog jag & Catrin (Nu kände jag att jag måste nämna vars alla kommer ifrån, Gävle! Blir att dra till hennes föräldrar när Skell möter Brynäs på bortaplan efter jul) aja, vi for på friskis och körde ett spinningpass på 55 min. Fy, fy fy, så jobbigt. Pressade mig själv lite extra bara för att, men min kondis är inte på topp längre, det känns kan jag lova.
 
I skrivandes stund sitter jag i sängen och lyssnar på hockeyn (givetvis) Bästa laget leder med 3-2, behöver en till seger, så håll i det här nu. Sitter dessutom och försöker skriva ner några ord om vad jag tycker om inflytande i förskolan, både från barn, pedagogers och föräldrars sida. Inflytande, det handlar väl om att man vill och ska få vara med och påverka och säga sitt. Men jag tänker också på ordet härmas. Barn ser och lär av oss vuxna, vilket innebär att vi har stort inflytande på dem. Det gäller som vuxen att tänka efter innan man handlar, speciellt då med barn i närheten. 4-2!!!!!!!! Oj, ja nu har ni fått ta del av en vad vi kan prata om på ett seminarium på förskollärarutbildningen.
 
Hejdå.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0