45 timmar senare

Efter näst intill en hemresa på 45 timmar så entrade vi äntligen Skellefteås mark. Ett x-antal av dessa 45 timmar kan man säga var ett helvete. Att bara vänta är ju ibland det jobbigaste som finns men sen att man sedan ska frysa så mycket att man knappt får en blund var det värsta av allt.
Detta gjorde vi alltså på flygplatsen i Kina. DÄR VI VAR TVUNGNA ATT VÄNTA I 17 TIMMAR.

Sen att Kineserna knappt fattade engelska gjorde ju inte saken bättre, så att låna en filt eller liknade fanns då inte ens på kartan, det var bara att härda som gällde. Sen när klockan började närma sig 14.00 lokaltid då flyget egentligen skulle lyfta så fick vi veta att det skulle bli försenat med 2 timmar, som sen blev 3. Men iallafall så hade vi räknat ut att vi skulle ha 4,5 timme till godo på arlanda. På papperet skulle vi landa 16.30 i Sthlm & flyget till Skell skulle gå 21.10. Vi landade på arlanda cirka 19.00. Men vi hann bli riktigt oroliga att vi skulle missa skellefteflyget och måsta vänta en hel natt på arlanda, det var det värsta som skulle kunna hända då.
Men 22.20 steg vi av planet på falmark, så som ni förstår så hann vi efter en hel del stress & oro.
Dock så var det ju inte alls roligt att stiga av planet här, SNÖ,SNÖ, SNÖ
Vi hade ju hoppats på att få se lite vårtecken, men jag tror tametusan att det är mer snö nu än vad det var när vi for. Men en fågel viskade i mitt öra att till veckan ska det bli sol & plusgrader. Tummen upp för det.

Men trots denna hemska hemresa så var Thailandsresan värt all väntan & alla pengar man lagt ut.
Och jag kan säga att Thailand är ett land som jag ska besöka igen. Någon gång i mitt liv, helst inom en snar framtid. Den som lever får se.

Bilder lär dyka upp här & på facebook senare. Måste få alla 900 bilder av Carro först!!! :D

"Viam inveniam aut faciam" = Jag ska finna vägen eller skapa den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0