Sommar, sommar & sol

Trots att jag inte hunnit med typiska vinter aktiviteter så som skoterkörning, snowboard/slalomåkning och en hockeymatch på skridskor så har jag just nu värsta "längta efter sommaren-känslor". Allt är som så mycket enklare på sommaren, man slipper planera hit och dit hur man ska ta sig och vad man behöver ha med sig för kläder osv. När jag var liten och min förskolelärare frågade mig vilken årstid som jag gillade allra mest så svarade jag alltid vintern. Det handlade nog om Malå och allt vad vi mest gjorde där. Skulle man fråga mig idag så skulle jag inte kunna välja mellan vintern & sommaren. Dom två årstiderna är charmiga på var sitt sätt. Just nu längtar jag till sommaren. Till alla lanternankvällar, midsommar, stadsfesten, parkenjobbet, bruna ben, alla norskar som invaderar Byske camping, jag längtar till och med efter att få ett kliande myggbet.




Ska till fjällen med familjen om några veckor. Så dom har vinter aktiviterna jag nyss snacka om ska upplevas under vintern 2012!!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0