Byskeskolan

Sitter på badhuset och får värsta minnen. En klass från 9:an spelar brännboll på gräsytan här utanför. Och lärar Pär, även kallad snygg-Pär var nyss och in och berättade att dom skulle lira en match, föräldrar mot elever. Jag vill också vara med. När jag hör Byskeskolan så tänker jag mest på brännboll. Hur man inför varje brännbollsturnering tränade utabarafan. Och hur härlig stämning det var i klassen speciellt under dessa tider. Minns också att vi på våra skoltröjor tryckte redan innan att vi skulle komma på första plats i brännbollsturnering. Vi hade gjort en merit lista på ryggen på tröjorna och gjorde en liten fuling. Och det värsta av allt var ju att vi inte vann. Hahahha. Kan lova att vi fick höra detta från både höger och vänster. Men lite kul var det ändå också :) 9C <3 Jävligt synd att man inte har så bra kontakt med mina klasskamrater som man hade på den tiden. Dom som jag någon gång kan hänga med är Malin & Anton, men dom träffar jag inte allt för ofta heller. Erik, Alle.P,Junker, Emma & Albin vet jag är i Oslo, Lisa pluggar i Luleå, men vad fan gör alla andra? 7 år sedan man gick ut 9:an, snart dags för en reunion?


Har tyvärr ingen rolig bild att visa från den tiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

9b brannbollskungarna<3 sätt faktiskt och längtade efter brännboll. Vi kanske borde samla ihop forna byskegänget och ta en match?

2011-05-26 @ 19:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0