Tisdag, Tar mig tillbaka till högstadietiden

Idag så jobbar jag 08.30 - 16.00.
Vilket då innebär att jag hade lunch nyss.
Är så less panpizzorna vi har här på jobbet så jag tänkte då gå och inhandla nå mat.
Men eftersom att badhuset ligger granne med Byskeskolan så kom jag ju på en briljant idé att jag kan ju faktiskt käka där (I Byskeskolan matsal). Och som alltid så käkar man ju inte själv. Det var ju en fasa när man var liten. (Sitta själv i matsalen, huvva.) Så ringde och sms:ade syrran, inget svar, happ. Då var det ju bara att traska in på skolan och leta efter tjejen. Sagt och gjort, hittade henne i entréhallen. Hon och Linnea följde med mig till matsalen. 35 kr för pasta med skinksås. Hade för mig att jag inte tyckte om det på högstadie tiden, men nu var maten värd varenda krona!

Och visst blir man snopen och samtidigt glad när mattanterna hejar på en glatt och frågar hur många år sen det var man själv gick i högstadiet. Dom gissade på tre men i själva verket är det snart 6 år sen. 6 ÅR!!!
Blir själv förvånad över vars tiden har tagit vägen.



Träningsvärken sitter givetvis fortfarande i och därför var det extra jobbigt att stå och leda vattengympan idag.
Det tog emot nanting!!
Men trots detta så ska jag ändå bege mig till moravallen för att vara med i en internmatch mellan Byskes damlag & U17 . Och det låter som att jag ska spela med U17 laget. Herregud, snacka om att vara äldst i laget. Fast fördelen är väl att jag kommer att känna mig som ung igen ;) (låter nu som att jag är typ 40 bast) Önska mig lycka, det lär behövas!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0