Mors dag?

8 November 2009

Idag är det Mors-dag här i Norge och givetvis tog jag förgivet att det var det i Sverige med. Så jag skrev till mamma;
Ha en bra mors-dag mamma! och Fick tillbaka; tack men det är ju inte förren i maj? Haha, ja men se det som en fördel du blir ju grattad två gånger, de är ju stort!

Kom nyss hem från jobbet, har jobbat 07.30 - 14.30 idag. Gick väl ändå helt okej, men jag tycker fortfarande att det här jobbet inte är något för mig. Jag tror jag faktiskt hellre har ett lite mer stressigt jobb än ett jobb då mam bara tittar in i vägen medans gamlingarna sover. Men jag tror också det handlar väldigt mycket om vem man jobbar med.

När jag var liten så ville jag alltid jobba med gamlingar, jag ville jobba på samma jobb som min faster Inger..då visste jag allt vad jag ville, men framtiden förändrars och även ens drömmar. Nu vet jag ingenting...tar dagen som den kommer.

Ikväll klockan 18 drar jag och Carro tillbaka till Bodö och Arne, han måste ju ha saknat oss, stackarn. Denna gång ska vi åka båt, hurtigbåten. Går ungefär en timme fortare + att det tydligen är billigare, så hädanefter blire båt.

Nästa vecka ser ut på följande sätt gällande jobb:

Måndag: -
Tisdag: 08-16, Hotellet.
Onsdag: 08-16 Hotellet.
Torsdag: 08-16 Hotellet
Fredag:-
Lördag: 15 - 21.30 Vårdhemmet
Söndag: 07.30 - 14.30 Vårdhemmet

Nu ska jag vila!

Kommentarer
Postat av: Johanna

meeen varför bara titta in i väggen, det finns ju alltid massor med saker att göra. Det kommer du upptäcka ju mer du jobbat :)

Jobbar ni i en annan stad eftersom ni åker båt?

2009-02-09 @ 11:42:19
Postat av: Sanna

Ja, jo det är sant, men det beror ju som också på vem men jobbar med..

Ja vem vet, när jag jobbat där ett tag så kanske jag kommer att ändra mina åsikter.

Yes, eller vi jobbar i en annan kommun på helgerna, och åker därför båt för att det är den närmasta och billigaste vägen.

2009-02-09 @ 12:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0