+ & -

 
Korridorsfest hos Malin i Flogsta igår kväll! Mycket trevligt! Tanken var att dra ut på värmlandsnation (It´s the place to be på fredagar) men, när man har kul så glömmer man bort tiden, så vid 23-tiden så rullar vi ner mot stan men när vi kommer fram då är det för det första lång kö och för det andra så säger vakterna " En ut, en in..tar nog minst en timme att ta sig in" åh, hata när det händ. Så vi valde att gå till en annan nation, som jag inte kommer ihåg namnet på. Spelade lite konstig musik som var svår att dansa till så kring 01-tiden blev vi less. Ångrade i detta skede att vi drog från korridorsfesten, det är ju lätt att vara efterklok.
 
Sen en annan sak. Jag tycker om Uppsala & det är en jätte fin stad MEN man kan ju inte tycka om allt om något, visst? Man är ju ny i stan och man vet ju inte riktigt hur man ska bete sig i vissa situationer. Denna stad kallas för en cykelstad, men nja, jag vet inte. Här får man absolut inte cykla på trotoaren utan man ska se sig själv och cykeln som ett fordon, vilket innebär att man cyklar på vägen..ja även vägar med trafikljus. Men jag anser att om vi med respekt för gångare cyklar på vägen så ska väl ändå bilister ha respekt för oss cyklister!? Och det är mycket tveksamt vissa gånger. Så istället för att riskera att bli påkörd någon gång så cyklar jag på trotoaren tider då det inte är så mycket folk ute och ränner och på breda trotoarer när man ser att det är lite folk. Men ändå så måste folk (mest gubbar & kärringar i 60-års åldern) kommentera och ropa efter en att man då fan inte ska cykla på trotoaren, vad är det för fel på folk!? Kaaaaman gubbe, är du så tjock att du måste ha hela den 3- meters breda trotoaren för dig själv? Och mår ni bättre av att klaga på oss nyinflyttade, vi försöker att anpassa oss men ibland tar det sin tid & vi vill ogärna dö på cupen också.......åh. 
 
Nu ska jag dränka mina sorger i alkohol, nä jag skoja. Jag ska läsa boken förskolebarnets männskliga rättigheter. Ja, en lördag, de ni. Men bara tills kl 21.30, för då börjar en film som jag ska se.
 
Nu har jag fått dela med mig av bra och dåliga händelser i mitt liv under de senaste dagarna, det känns bra.
 
Btw, så var jag och tränade i dag också (dagen efter fest, händer aldrig!?) Det känns ännu bättre.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0