Ammarnäs 2011

Just ja, jag har ju en blogg. Sitter ute i det vackra vädret hemma i Byske. Kan ju passa på att sammanfatta helgen i Ammarnäs. För det första så måste jag ju säga att trots att jag inte träffar mina kusiner så ofta så trivs jag så bra i deras sällskap. Härliga pojkar dom där Kristofferssons. Sen att man har sin egen familj med sig också gör ju det hela ännu bättre. 

Torsdag: Blev väckt 04.30!! Pigg, not. 05.00 åkte vi från Byske. Första och enda delmålet - Arvidsjaur där hela ligan skulle besöka toan och första stopp för fika. Sedan åkte vi hela vägen till destinationen Ammarnäs. Hann slumra till under resans gång någon gång då och då, för när vi anlänt var min kudde lite små blöt lite här och där, jag brukar inte drägla när jag sover men när jag åker bil händer det rätt så ofta, usch. Hahaa. Hur som haver så fick vi nycklarna till dom två förhyrda lägenheterna. Familjen Häll - Pettersson i ena och Kristofferssons i andra. Fort som fan packades fikaväskan om på nytt och grabbarna gjorde skotrarna körklara. På 11 pers hade vi sex skotrar med oss + en hyrd. Vädret bjöd på strålande sol och hyffsat vindstilla. Jag var röd som ett stoppljus efter att tillbringat ett x-antal timmar i solen. Kan lova att jag fick höra detta från höger och vänster. Efter middagen som bestod av Ingers hemmagjorda kycklingpaj, så traskade vi ner till puben. Semifinal sex mellan Luleå och Skellefteå väntade. Och vad ska man säga? UNDERBART. Efter fyra raka segrar så är det Skellefteå AIK som vann slaget om Norrland och är nu klara för SM-final mot färjestad. Kvällen kunde fan inte bli så mycket bättre.

 




Fredag: Uppstigning 07.30. Vi hade kommit överens om att sitta på skotrarna senast 09.00. Sagt och gjort. Denna dag var vädret snäppet sämre, ingen sol och inget snöoväder. Gjorde en lite längre sväng denna dag tillsammans med familjen Sandström, som har husvagn i Ammarnäs. Lyckades stötta på fjällpolisen också, men behövde ej visa mitt förarbevis för terrängskoter som det så fint heter. :) Kanske tur för visa. Hörde en kommentar när polisen dragit iväg. "Jag trodde att mitt liv var över". Fikade några mackor och varm choklad och åkte sedan vidare för att stanna och käka lunch. MAT, ja att äta är nog det vi spenderat mest tid på ;) Det är som höjdpunkten när man är ute på sådana turer. Men hur gott är det inte att äta palt, pannkaka, hamburgare, parisare som är lagat ute på muurikka? Inte helt fel. Efter middagen som bestod av mammas hemmagjorda lasagne så åkte jag, Jonna & Jonas ut på en egen liten skotertur. På packpulkan spände vi fast två bobar. Tur att man har barnasinnet kvar. För att åka bob ner för skoterleder är ju grymt kul!











Efter en heldag utomhus, så avslutade vi med ett massagetåg :)

Lördag: Fick lite sovmorgon denna dag, blev väckt vid halv nio. Vädert var detsamma som dagen innan. Denna dag var fokusen på pimpling. Körde till en sjö där vi hört att det skulle vara bra med fisk. Men ingen lyckades få en fisk på kroken = ingen middag denna dag ;)

'






Vi fick oss middag trots allt. TACOS !

Söndag: Hade hoppats mer än allt att det skulle bli sol på vår sista dag. Och visst gick min önskan i uppfyllelse. Något stackmoln här och där men solen syntes till mesta dels hela tiden :) Åkte upp till samma ställe som vi var första dagen. Tillbringade några timmar där och sedan var det dags för hemgång.


                              






Jag kände mig hyffsat modern. Var klädd i den äldsta overallen och körde den äldsta skotern ;)

Idag är det tisdag. Och jag ska snart dra och jobba efter några dagar av ledighet.




Kommentarer
Postat av: Anonym

gud vad ni ser ut att ha haft det trivsamt!

och renberg med muuuuurikan i högsta hugg mm mm mmm ;P

2011-04-05 @ 16:46:25
URL: http://lindadahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0