HELG


Fredag. Den dan på veckan som man alltid längtar till. Och denna fredag hör inte till något undantag. Trots att jag börjar jobba 08.30 imorgon och får därför ingen sovmorgon. Morgondagen skiljer sig däremot från de andra lördagarna. För imorgon börjar jag en timme tidigare. Och givetvis händer det ju något under denna timme. Jag ska köra igång en simskole grupp med start imorgon. Lite nervös men samtidigt spännande. Men det är ju trots allt detta jag går i skolan för att lära mig.

HLR med Peppe har vi haft största delan av dagen. En grej som faktiskt är väldigt kul men framförallt nödvändig att lära sig! Alla borde egentligen få gå en kurs i HLR. Det borde vara ett måste i alla jobb. Var och när som helst kan en människa få hjärtstillestånd eller andningssvårigheter. Ganska läskigt om man tänker efter. Men ju fler so vet hur man ska agera desto fler liv kan/hinner vi rädda. Någonting värt att tänka på!

Kvällen kommer först att spenderas i simhallen på edda. Sedan i biosalongen. Detta tillsammans med Carro! :)Vad vi ska se för film har vi inte bestämt än, det får bli den vi känner för på plats!

Nu väntar jag bara på Bengt som ska komma med pappas bil som jag ska få låna. Blir sedan en sväng upp på solbacken för att stor handla. Det bokstavligen ekar i kylskåpet. Har varken haft tid, ork eller pengar till att handla mat denna vecka. Har fått grävt mig fram i frysen för att hitta något, det ska ändras på!



Kommentarer
Postat av: Bea P

Vi har HLR utbildning som vi ska gå också. Det kan verkligen göra skillnad.

2010-09-24 @ 17:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0