Inte okej.

Och nu så har även jag sett den. Inception. Helt okej film. Men vad fan har hänt med värmen i biosalongen?? Ni som känner mig vet att jag inte brukar frysa så ofta, men dessa 2,5 timme framför filmen var jobbiga pga den låga temperaturen. Bokstavligen satt jag och skakade tänder. Hade inte på mig så speciellt mycket kläder heller. Jackan fick jag använda som en filt, men det hjälpte inte mycket. Både jag & min biodate, det vill säga syster Jonna, kom överens om att mer kläder skulle sitta på nästa gång vi besöker biostaden.

Annars i afton har jag varit ut till falmark för att vinka hejdå till Lalla. Längtar tok mycket tills vi ska ses nästa gång, när det blir vet vi inte än. Tog sedan bilen tillbaka till stan. Hade några påsar med pantisar i bakluckan så jag stannade på coop för att panta dom. För det första så visste jag inte vars returrummet var så jag var tvungen att fråga. (orkade ej leta så länge). Började panta, när jag matat in ungefär 10 burkar så börjar maskinjäveln tuta och blinka. På displayen står det att jag ska tillkalla personalen. Innan jag hinner vända mig om för att göra det så står det en tant (ALKIS) 2 mm bakom för mig och blir irriterad för att maskinen inte fungerar, alltså "min" maskin. Tanken slog mig sen att hon ville nog råna mig på mina pantburkar. Inget skämt nu alltså. Men några min senare traskade hon vidare och jag gick och sa till personalen. Går tillbaka och väntar snällt. Men ingen dyker upp och jag blir less. Eftersom att dom har tre pantmaskiner så tar jag den i mitten som inte är trasig eller upptagen. Ja, givetvis..samma visa igen. Efter att jag matat in några burkar så händer samma sak. Den börjar tjuta och blinka som den förra. (Blev ett jävla disco i returrummet vill jag lova.) Blir irriterad och går och säger till igen. Tack och lov så följer hon med mig. Fixar det som är fel. Och jag kan panta klart mina burkar. Men min fråga är nu..var detta värt 56 kr!? Tveksamt.

Nej ni, nu ska jag krypa ner i sängen för att sova. Kommer garanterat att drömma om pantburkar. OMG




Kommentarer
Postat av: Anonym

pantisar e söta

2010-10-05 @ 17:58:33
URL: http://lindadahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0