Klantmaja

Idag så föll den första snön över Skellefteå. Om den stannar kvar eller ej, det återstår att se. Tyvärr så är det inte minusgrader vilket innebär att det blir slask, som alla vet. Vill faktiskt att det ska bli någon grad kallare så att snön får ligga var. Det värsta av allt är ju när vädret hamnar någonstans mittemellan. Precis så som det ser ut på marken just nu. Det är i detta väder man skulle ha haft sig en bil, men i dagsläget får man tager det man haver, det vill säga cykeln eller benen.

Har haft skola idag mellan 08.00 och 15.30. På förmiddagen stod det massage på schemat. Körde denna gång igenom över-och underarm. Position och handarbete skulle varieras som aldrig förr. Jag och några brudar i klassen gick sedan till wok and roll och käkade lunch. Efter det väntade ett tre timmars långt pass på 360. Givetvis tränade vi inte i tre timmar utan teorisnack tog upp en stor del. Hade faktiskt aldrig varit in där förut. Alltid kul att se något nytt och ett positivt intryck var vad jag fick. Riktigt fräscha lokaler. Vi som går ky får några 100 kr rabatt på ett årskort, funderar på att slå till. Men det är tiden som i sådana fall skulle vara ett hinder och orsak om jag skulle avstå från ett köp.

Hände en liten rolig grej där inne dessutom. Rolig kan också betyda pinsam i denna situation. Fick låna ett hänglås som det flesta andra gjorde för att låsa in kläderna och värdesakerna. La in allt jag inte skulle använda på lektionen och trodde sedan att jag hade låst skåpet med hänglåset. Hittade inte nyckeln någonstans och ingen annan hade tagit den heller. Efter ett tag slog det mig att jag hade råkat låsa in nyckeln i skåpet och sedan satt dit hänglåset. (Det låg ett hänglås på bänken men någon sa att det låg där när vi kom) Fan tänkte jag och gick sedan upp för att säga till i receptionen. Hon i kassan var våran lärare. Och vi bestämde att vi skulle fixa det efter lektionen med en extra nyckel som senare visade sig vara en stor "knippsare". Vi gick ner i omklädningsrummet och jag pekade på mitt skåp. Hon knippsade upp hänglåset...men i skåpet så låg inte min väska eller min jacka!!!!! DET VAR JU NÅGON ANNANS SKÅP!! Hänglåset som låg på bänken i början var ju det jag hade lånat, så det olåsta skåpet bredvid var ju mitt. Det vart lite pinsamt där ett tag. Men våran lärare hämtade ett nytt hänglås och satte en lapp på "någon annas skåp" att hon skulle kontakta receptionen. Så det löste sig ju ändå men fan vad klantig jag var!!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahaha det där är så typiskt :P

2010-10-14 @ 21:40:20
Postat av: lda0323

hahaha snyggt byggt baby boo! :)

2010-10-14 @ 23:10:26
URL: http://lindadahlqvist.blogg.se/
Postat av: Stinch

Hahahahah bra Sanna! ;)

2010-10-19 @ 10:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0