Tjing

Har idag jobbat på ett annat dagis, tycker som att det går bättre och bättre för var gång. Dagen började iallafall med att Laila från Adecco skjutsade mig till dagiset jag skulle jobba på. Fick presentera mig som vanligt för ett x antal och denna gång även med en svensk! Yes, tänkte jag, så skönt med en som pratar svenska, då kan man lättare få lite back up osv om man inte skulle förstå vad ungarna säger, det händer faktiskt, fattar inte ett skit. Så ja, fick lite hjälp av henne + att vi hade en del att prata om. Hon kom från Luleå och åkte till Norge av samma anledning som mig. Fast hon hittade kärleken här, (det kommer ju inte jag att göra, för han finns ju där hemma)  men hur som haver så nu har hon bott i Norge i 11 år, skaffat man och ett barn och är dessutom gravid med det andra..så jag har fått lyssna på hennes berättelse. Så för mig har det varit en rätt så trevlig dag. Har varit inne och ute och lekt med barnen, har sjungit emil i lönneberga sången, alla barn verkligen älskar Emil, deras Astrid Lindgren favorit kan jag tro. Men sen när klockan väl slog tre så skulle jag börja promenera hem, och det var nog den värsta promenaden på länge, tog cirka en timme, jag var så less och ville bara komma fram och jag svettades som en gris eftersoma att jag hade vinterjackan på mig och det är sol och typ vår ute nu, ville bara lägga mig ner och döö, nästan. hehe.,

På schemat ikväll blire chill till typ 19.30 sen så ska vi gååå (blää) till friskhuset och träna pump, den här gången ska Carro få lära mig lite teknik, great.

Nu ska jag ringa Linda i Melöy och prata allvar med henne, hehe kanske inte men nästan..såå tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0