Melöy kommun, Norge

Igår kring 00.30 anlände jag och Carro till en kommun som heter Melöy, hur som haver så gick bussresan bra, tog cirka 3 timmar..Det enda som inte gick bra var att efter ungefär halva resan så var det en kille som spydde i bussen och det luktade jävel, så jag och Carro flyttade fortast möjligast längst fram i bussen, så vi klarade oss rätt så bra från lukten, tack för de.

När vi väl kom fram till typ en by? som heter Halsa så blev vi hämtade av en tjej som heter Linda som förövrigt är chef på stället vi ska jobba på framöver och som vi förövrigt bor hos just nu. Så hon skjutsade hos cirkus 2,5 mil, ungefär sträcken mellan skell och byske, hem till henne, gav oss en dubbelsäng med as sköna täcken och inte nog med det så har hon fixat jobb åt oss, vilken stjärna! varför har jag egentligen typ hatat Norrmän? Kanske för att dom invaderat Byske men vad gör dom egentligen, dom är på semster i ett land dom älskar. Och dom måste ju älska oss svenskar också? För vi har då inte bara blivit lite bortskämda!

Denna dag började ialf med att vi ställde klockan på 10.00, chillade i sängen ett tag och gick ner och åt frukost, och inte vilken frukost som helst, havregrynsgröt! hehe. Sedan visade Linda oss b.la stället jag ska jobba på och stället Carro ska jobba på, fick även besöka en söt liten affär som innehöll, ja allt och inte nog med det, det är Arnes mamma som äger den. Så då fick vi hälsa på henne.

Sedan blev kl 14 och Carro skulle börja bege sig till Jobbet, eftersom att hennes jobb ligger någon mil bort så fick hon låna en jobbarbil, Linda hade visat henne vägen och det var omöjligt att köra fel, bara raktfram inprincip..men vad tror ni kvinnan gör, hon gör det omöjligt..börjar med att köra åt fel håll! Jag ringer upp henne direkt och frågor om hon skämtar med mig eller nå..men hon låter bara som en frågetecken, vaddå skulle jag inte köra förbi sjukhemmet?? haha ja, tur att du är söt!

Jag har jobbat från kl 15-21 idag. Som vårdbiträde. Har aldrig testat på det förut, ¨så idag blev det den första. Kan nog ialf konstatera att jag hellre städar ett hotellrum än matar gamlingar. Men det är som ändå charmigt på något sätt, fast tur att vi troligtvis bara kommer att jobba här 2 gånger i veckan.

Tro det eller ej men nu ska vi bli bjuda på pizza, det saknades ju bara de!

Saknar min Lalla, Johanna, Carro, Linda, Jessica, min bästaste familj, laget, klassen osv!


Kommentarer
Postat av: linda

Saknar dig med!

2009-02-08 @ 11:09:11
Postat av: jess

saknar dig med!

2009-02-08 @ 21:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0